Wednesday, 31 August 2016

Info Kesihatan : Apa Itu Tonsil?

Assalamualaikum wbt,

Apakah itu Tonsil?
Tonsil ialah sejenis tisu limfoid yang merupakan sebahagian dari sistem pertahanan badan. Tisu limfoid ini terdiri daripada sejenis sel dipanggil limfosit yang penting untuk bertindak melawan penyakit. Terdapat 3 jenis tonsil yang terdapat di rongga mulut:-
 
1. Adenoids - tonsil yang terletak di belakang hidung
2. Lingual tonsils - tonsil di belakang lidah
3. Palatine tonsils - tonsil di tekak yang sedang kita perkatakan.
 

Apa itu radang tonsil atau tonsillitis?

 
Tisu limfoid adalah sebahagian daripada sistem kelenjar limfatik diseluruh tubuh dan kawasan usus yang boleh membengkak sekiranya ada jangkitan. Sebagai contoh kelenjar limfatik di leher, boleh membengkak sekiranya terdapat jankitan di dalam mulut misalnya. Pembengkakan ini adalah reaksi kepada jangkitan untuk menghasilkan lebih banyak sel untukmelawan penyakit.
 
Oleh itu, apabila terdapat jangkitan di dalam tekak, sebagai salah satu sistem limfatik, tonsil ini akan menjadi bengkak dan menjadi radang yang disebut tonsilitis atau radang tonsil.
 
Apakah penyebab dan gejala radang tonsil?
 
Tonsilitis boleh disebabkan oleh jangkitan virus ataupun jangkitan bakteria di dalam tekak. Jangkitan bakteria seperti streptococcus boleh menyebabkan tonsil bengkak dan bernanah. Jangkitan virus seperti Epstein Barr Virus, adenovirus atau measles boleh juga menyebabkan pembengkakan tonsil juga.
 

Antara gejala radang tonsil

 
1. Sakit tekak yang kadang2 teruk
2. Tidak boleh menelan atau sakit apabila menelan
3. Demam yang kadang2 sangat tinggi
4. Sakit kepala dan sakit-sakit badan
5. Suara garau atau hilang suara
6. Kadang-kadang ada bengkak pada leher.
7. Mulut berbau busuk
8. Berdengkur waktu tidur
 

Komplikasi Radang Tonsil

 
Radang tonsil biasanya berlaku di dalam umur 3 tahun ke atas. Kanak-kanak berumur 2 tahun ke bawah biasanya jarang terkena tonsil ini walaupun tidak terkecuali. Paling kerap adalah berumur di dalam lingkungan 5-15 tahun.
 
Yang sering menjadi masalah kepada ibu-bapa ialah anak yang kerap demam akibat tonsilitis. Adakalanya setiap 2 bulan ibu dan bapa akan datang ke klinik kerana masalah ini. Ini melibatkan kos ubat dan masa.
 
Oleh kerana umur yang kerap terkena adalah dari golongan umur persekolahan, ada anak-anak yang terpaksa mengambil cuti panjang daripada persekolahan kerana masalah ini. Ini menyebabkan anak-anak ketinggalan di dalam mata pelajaran dan menyebabkan keputusan peperiksaan tidak beberapa memuaskan. Anak yang sering sakit akan berasa rendah diri dan pertumbuhannya juga boleh terganggu.
 
Tonsilitis kebanyakannya tidak merbahaya. Ada kes terpencil jangkitan bakteria yang menyebabkan septicaemia atau kuman yang merebak ke dalam salur darah. Ada juga yang mengaitkan jangkitan tonsil ini dengan penyakit Acute glomerulonephritis (sejenis jangkitan buah pinggang) dan rheumatic fever (penyakit bawaan sejenis bakteria yang boleh menyebabkan masalah jantung).
 
"Sleep apneoa" atau penyakit berhenti bernafas semasa tidur boleh disebabkan oleh pembekakan tonsil yang sangat besar sehingga mengganggu pernafasan. Biasanya ia dikaitkan dengan tidur berdengkur dan kesukaran bernafas semasa tidur.

-----

Wawa merupakan salah seorang pengidap tonsil. Wawa perasan tonsil wawa akan jadi bila berada di sebelah orang yang kuat bersin dan tidak menutup mulut mereka. Tahukah anda orang yang bersin sebenarnya mengeluarkan virus yang tidak sihat dari badan mereka.


Apa yang wawa buat apabila simpton tonsil nak membengkak? Wawa ambil makan 3 biji Vitamin C. Alhamdulillah, simpton tonsil akan hilang dengan cepat. Pastikan minum air masak secara banyak.😊

Info & order,

Info Kesihatan : Apa Itu Tonsil?

Assalamualaikum wbt,

Apakah itu Tonsil?
Tonsil ialah sejenis tisu limfoid yang merupakan sebahagian dari sistem pertahanan badan. Tisu limfoid ini terdiri daripada sejenis sel dipanggil limfosit yang penting untuk bertindak melawan penyakit. Terdapat 3 jenis tonsil yang terdapat di rongga mulut:-
 
1. Adenoids - tonsil yang terletak di belakang hidung
2. Lingual tonsils - tonsil di belakang lidah
3. Palatine tonsils - tonsil di tekak yang sedang kita perkatakan.
 

Apa itu radang tonsil atau tonsillitis?

 
Tisu limfoid adalah sebahagian daripada sistem kelenjar limfatik diseluruh tubuh dan kawasan usus yang boleh membengkak sekiranya ada jangkitan. Sebagai contoh kelenjar limfatik di leher, boleh membengkak sekiranya terdapat jankitan di dalam mulut misalnya. Pembengkakan ini adalah reaksi kepada jangkitan untuk menghasilkan lebih banyak sel untukmelawan penyakit.
 
Oleh itu, apabila terdapat jangkitan di dalam tekak, sebagai salah satu sistem limfatik, tonsil ini akan menjadi bengkak dan menjadi radang yang disebut tonsilitis atau radang tonsil.
 
Apakah penyebab dan gejala radang tonsil?
 
Tonsilitis boleh disebabkan oleh jangkitan virus ataupun jangkitan bakteria di dalam tekak. Jangkitan bakteria seperti streptococcus boleh menyebabkan tonsil bengkak dan bernanah. Jangkitan virus seperti Epstein Barr Virus, adenovirus atau measles boleh juga menyebabkan pembengkakan tonsil juga.
 

Antara gejala radang tonsil

 
1. Sakit tekak yang kadang2 teruk
2. Tidak boleh menelan atau sakit apabila menelan
3. Demam yang kadang2 sangat tinggi
4. Sakit kepala dan sakit-sakit badan
5. Suara garau atau hilang suara
6. Kadang-kadang ada bengkak pada leher.
7. Mulut berbau busuk
8. Berdengkur waktu tidur
 

Komplikasi Radang Tonsil

 
Radang tonsil biasanya berlaku di dalam umur 3 tahun ke atas. Kanak-kanak berumur 2 tahun ke bawah biasanya jarang terkena tonsil ini walaupun tidak terkecuali. Paling kerap adalah berumur di dalam lingkungan 5-15 tahun.
 
Yang sering menjadi masalah kepada ibu-bapa ialah anak yang kerap demam akibat tonsilitis. Adakalanya setiap 2 bulan ibu dan bapa akan datang ke klinik kerana masalah ini. Ini melibatkan kos ubat dan masa.
 
Oleh kerana umur yang kerap terkena adalah dari golongan umur persekolahan, ada anak-anak yang terpaksa mengambil cuti panjang daripada persekolahan kerana masalah ini. Ini menyebabkan anak-anak ketinggalan di dalam mata pelajaran dan menyebabkan keputusan peperiksaan tidak beberapa memuaskan. Anak yang sering sakit akan berasa rendah diri dan pertumbuhannya juga boleh terganggu.
 
Tonsilitis kebanyakannya tidak merbahaya. Ada kes terpencil jangkitan bakteria yang menyebabkan septicaemia atau kuman yang merebak ke dalam salur darah. Ada juga yang mengaitkan jangkitan tonsil ini dengan penyakit Acute glomerulonephritis (sejenis jangkitan buah pinggang) dan rheumatic fever (penyakit bawaan sejenis bakteria yang boleh menyebabkan masalah jantung).
 
"Sleep apneoa" atau penyakit berhenti bernafas semasa tidur boleh disebabkan oleh pembekakan tonsil yang sangat besar sehingga mengganggu pernafasan. Biasanya ia dikaitkan dengan tidur berdengkur dan kesukaran bernafas semasa tidur.

-----

Wawa merupakan salah seorang pengidap tonsil. Wawa perasan tonsil wawa akan jadi bila berada di sebelah orang yang kuat bersin dan tidak menutup mulut mereka. Tahukah anda orang yang bersin sebenarnya mengeluarkan virus yang tidak sihat dari badan mereka.


Apa yang wawa buat apabila simpton tonsil nak membengkak? Wawa ambil makan 3 biji Vitamin C. Alhamdulillah, simpton tonsil akan hilang dengan cepat. Pastikan minum air masak secara banyak.😊

Info & order,

Tuesday, 30 August 2016

10 Cara Mengatasi Malas Solat 5 Waktu

Assalamualaikum wbt,

Selamat pagi semua, wawa doakan semoga Allah permudahkan urusan, perbanyakkan rezeki dan diberi kesihatan yang optimum sepanjang hari. Amin

10 Cara Mengatasi Malas Sholat 5 Waktu :

Kadang rasa malas datang untuk melakukan solat, itulah sebabnya banyak orang mengaku islam, tapi tidak melakukan solat.

Bahkan orang yang sudah biasa solat pun kadang masih terserang rasa malas ini. Padahal solat adalah suatu kewajiban  yang paling utama yang harus dilakukan oleh seorang muslim.

Lalu bagaimana cara mengatasi rasa malas solat itu? Di bawah ini saya buatkan beberapa tips untuk menghilangkan rasa malas tersebut.

1. Bersiap mengambil wudhu sebelum azan. Kalau pun belum, begitu azan terdengar langsung saja mengambil wudhu.

2. Jangan menunda untuk solat setelah azan berkumandang. Semakin lama menunda, maka akan semakin malas.

3. Selalu ingat bahwa malaikat izrail bisa datang kapan pun untuk mencabut nyawa kita, dan kita akan mati.

4. Pikirkan segala azab yang akan diberikan oleh Allah Swt jika meninggalkan solat

5. Kenali sifat-sifat Allah kerana dengan mengenal sifat-sifat Allah, manusia akan dapat merasakan kehadiranNYA dan tumbuh rasa cinta terhadap Allah. Dengan ini manusia akan turut setiap perintah Allah dan tidak akan menunda solat nya. InsyaAllah.

6. Ingatlah bahwa solat itu penting sebelum kita di solatkan.

7. Sebagai manusia kita tidak lepas dari melakukan dosa. Dan waktu solat itu adalah waktu yang tepat untuk bertaubat.

8. Usahakanlah solat di masjid. Di samping dapat pahala berjamaah dengan bersama-sama solat tidak akan terasa berat lagi.

9. Jika tidak di masjid usahakanlah solat berjamaah bersama anggota keluarga.

10. Jangan makan terlalu banyak kerana bila perut terlalu kenyang akan membuat kita berat dan mengantuk. Akhirnya malaslah kita untuk solat.

Itulah 10 cara untuk mengatasi rasa malas solat. Ingat juga, bahwa perintah solat langsung di berikan oleh Allah kepada Nabi Muhammad ketika beliau Mi'raj. Jadi begitu penting dan istimewanya solat itu. Mari kita jaga selalu. 

https://telegram.me/joinchat/CFIYCjvtOakryAp9iBK9vQ
#fs #ninja

Sunday, 28 August 2016

Segmen Bloglist By Akupenghibur.com



{ Click banner di atas untuk sertai }

Set Tambah Berat Badan Shaklee

Assalamualaikum wbt,

Ada sesetengah orang, Allah kurniakan badannya gemuk. Ada sesetengah orang Allah kurniakan badannya kurus. Sampaikan orang sekeliling panggilnya mumia, tengkorak hidup dan macam-macam lagi. 

Apa yang patut anda buat, sekiranya badan semakin menyusut dari ketinggian. Berat badan tidak ideal, nampak sekeping. Orang kata lalu kat pantai boleh terbang.😄

Amalkan pemakanan yang kerap dan berkhasiat boleh membantu anda mendapat berat badan yang ideal. Jika di amalkan bersama set tambah berat shaklee, hasilnya pasti menggembirakan.

Set Tambah Berat Badan/ Set Gemuk Shaklee :

Thursday, 25 August 2016

Testimoni Ostematrix Shaklee

Assalamualaikum wbt,

Book Giveaway by Abam Kie and Friends

Assalamualaikum wbt,

Join Giveaway Abam Kie.


klik banner untuk join..")

Tips Memilih Kalsium Terbaik

Assalamualaikum wbt,

Tips memilih supplement Kalsium terbaik:


✅ Pilih supplement Kalsium yang mengandungi Vitamin D dan Magnesium juga. Kebanyakan kita ambil banyak Kalsium tapi tidak cukup Magnesium!

✅ Elakkan dari megambil produk yang diperbuat dari tulang dan dolomite untuk mengelakkan keracunan Plumbum

✅ Elakkan mineral chelated kereana proses tersebut menyebabkan tubuh menyerap logam tercemar dan toksin

Kandungan Ostematrix dalam 1 hidangan

✅ Kalsium 1000mg
✅ Magnesium 400mg
✅ Vitamin D 400 IU
✅ Boron, Mangan, Tembaga, Zinc


Wednesday, 24 August 2016

Testimoni Set Cantik Shaklee

Assalamualaikum wbt,

Testimoni Set Cantik Shaklee

Kulit kembali licin setelah bertahun kawan dengan jerawat. - Ratna

Bagaimana set cantik shaklee dapat bantu? 

SET CANTIK SHAKLEE :

Esp - protein untuk mencerahkan dan menjadikan tona kulit lebih sekata, menjadikan kulit kusam lebih bermaya glowing, menutup liang pori.

Vita C - bioflavoniods membantu tingkatkan & galakkan penghasilan collagen serta mencerahkan kulit wajah.

Vita E - Agen anti-oksidan kuat melambatkan penuaan, kurangkan kedut, garis halus, hilangkan parut, jerawat dan bintik penuaan. 

Collagen Powder - Menegangkan kulit, awet muda, melembapkan, melembutkan, menghilangkan kedutan dan menyerikan kulit. Penggunaan selama 8 minggu terbukti berkesan perubahan pada kulit.

Nak order set cantik shaklee? 
Whatsapp kak wawa ye,

#JutawanWawa
#SetCantikShaklee
#SetBeautyShaklee
#SetCantik
#ShakleePaka
#ShakleeDungun
#ShakleeKerteh
#ShakleeKualaTerengganu

Doa Supaya Orang Kasih Dan Sayang Pada Kita

Assalamualaikum wbt,

Apa khabar semua? Semoga kalian sihat sepanjang masa.😊

Sharing dari sahabat wawa, doa supaya orang kasih dan sayang pada kita. Boleh amal ayat ni.


Baca dekat suami / isteri ye. Hihi

Tuesday, 23 August 2016

Segmen 12 Jam Bloglist #22 Mialiana.com


Pencarian bloglist bagi bulan September dan Oktober 2016 di Mialiana.com bermula pada hari ini, 23 Ogos 2016, iaitu tepat jam 11.00 pagi sehingga 11.00 malam nanti. Semua dijemput join.

Syarat-syaratnya :
  1. Follow blog Mialiana.com, Add To Circle Google+ Mia Liana dan Like Fanpage Mialiana.com
  2. Buat entri bertajuk Segmen 12 Jam Bloglist #22 Mialiana.com
  3. Copy coding yang telah disediakan dan paste kan ke dalam ruangan HTML dan Publish entri.
  4. Tinggalkan URL entri anda ke dalam ruangan komen INI
Senang dan mudah bukan?


12 blog yang bertuah akan dipilih oleh random.org dan kepada yang terpilih nanti diminta agar memasukkan blog Mialiana.com ke dalam bloglist mereka juga. Keputusan pemenang akan diumumkan pada 31 Ogos 2016.

tunggu apa lagi... jom support Mia Liana ya...

Ostematrix Shaklee Bukan Sekadar Kalsium

Assalamualaikum wbt,

Hai semua, terima kasih kerana setia menjengah ke blog wawa. Semoga Allah limpahkan kekayaan di dunia dan akhirat buat sahabat-sahabat semua.

Monday, 22 August 2016

Siapa Perlukan Kalsium Ostematrix

Assalamualaikum wbt,

Dalam sibuk menjaga kecantikan, kesihatan dalaman dan luaran kita seharusnya tidak lupa pada kesihatan tulang. Apakah makanan kesihatan bagi tulang?

Ramai yang dah tahu jawapnnya, pasti ia adalah KALSIUM. Dari mana kita nak dapatkan kalsium? Secara mudahnya adalah dari produk tenusu seperti susu, yogurt, keju, sayuran hijau, kacang kedelai, ikan salmon, kacang putih, lobak dan lain-lain. Namun begitu, masyarakat kita yang semakin sibuk dengan urusan kerja, menjadi kekangan untuk mengambil kesemua makanan di atas.

Solusi yang paling mudah dan cepat, hanya mengambil 4 tablets ostematrix setiap hari mampu membekalkan 1200 - 1500 mg kalsium pada tulang anda.

Siapa yang perlukan kalsium ostematrix ini? 

1- Wanita hamil

Testimoni Set Kecantikan Shaklee

Assalamualaikum wbt,

Apa khabar sahabat wawa yang cantik dan kacak. Semoga Allah kurniakan akhlak yang baik sepertimana wajah kita yang cantik.😊

Wawa nak sharing testimoni upline wawa iaitu Master Nadiah dan Master Amir. Gambar 2009 sebelum beliau ambil vitamin shaklee. Gambar 2016 adalah gambar terkini. Perbezaan ketara kita dapat lihat, wajah lebih cerah dan berseri. Awet muda, padahal dah anak 3. Alhamdulillah.😊

Motivasi Pagi

Assalamualaikum wbt,

Selamat pagi Jutawan, wawa percaya setiap apa yang kita tulis, fikir, buat, sebut adalah doa. Wawa doakan kalian menjadi seorang jutawan satu hari nanti.


Semoga berjaya fighters!😊

Saturday, 20 August 2016

Menang Lucky Draw Shaklee

Assalamualaikum wbt,

Untung la Master Amir, dapat lucky draw Collagen Powder dan Shampoo shaklee.

Pergi Johor Pun Jet Lag?

Assalamualaikum wbt,

Tajuk tak menahan kan. Hari khamis baru ni wawa pergi ke Pengerang Johor. Jarak dari Paka ke Johor ambil masa lebih kurang dalam 6 jam.

Wawa yang drive non stop, cuma berhenti solat kejap. Bayangkan wawa sepatutnya 6 jam dah sampai sana, tapi sebab tersalah masuk jalan buat kami tersesat 1 jam. Follow gps terus dia bawak jalan jauh.😄

Gerak dari Paka jam 1.30 pm sampai Bandar Penawar dalam 9 malam. Alhamdulillah, sampai juga akhirnya. Lenguh punggung cheq.😄

Tidur rumah kawan dekat Bandar Desaru , pagi jam 5 dah bangun sebab ada meeting dengan client jam 9.30. Nak pergi tempat meeting pun tersalah jalan plak, nasib keluar awal. Kepala dah tingtong, sebab drive dan rasa tak cukup tidur. 

Wednesday, 17 August 2016

Testimoni Selaput Mata Hilang Dengan Carotomax

Assalamualaikum wbt,

Pagi ni wawa ditanya vitamin apa yang dapat bantu hilangkan selaput mata? Sebab mak beliau doktor sahkan ada selaput muda.

Mai wawa nak sharing salah seorang pengguna yang mengamalkan Carotomax shaklee. 

Mata berselaput memang sangat mengganggu,ia kelihatan seperti lemak putih. Masalah selaput mata atau nama saintifiknya adalah 'pterigium' disebabkan pertumbuhan fibriosis yang membentuk selaput nipis dari bahagian putih mata yang berbentuk segitiga dan membesar ke arah kornea.

Monday, 15 August 2016

Testimoni Set Kecantikan Shaklee

Assalamualaikum wbt,

Hati banyak happy bila kulit kembali berseri.

COD Vitamin Shaklee Kerteh

Assalamualaikum wbt,

Alhamdulillah, rezeki petang hari. Habis waktu kerja ibu hamil nak vitamin bagi cergas tubuh badan. 

Beliau message wawa nak 2 botol ostematrix dan 1 Omega. Apa yang special sangat Ostematrix sampai grab 2 botol terus? 

Adakah Saya Perlukan Makanan Tambahan

Assalamualaikum wbt,

Pagi ni wawa terima sharing dari sahabat group bisnes wawa. Artikal yang bagus untuk kita hadam.

|| Jangan Ambil Makanan Tambahan/Supplemen ||

Saturday, 13 August 2016

Doa Barang Hilang

Assalamualaikum wbt,


Doa Mohon dipertemukan dengan barang yang hilang. Semoga bermanfaat..")

Thursday, 11 August 2016

Mak Excited Nak Cuba Vivix

Assalamualaikum wbt,

Salah seorang customer sahabat wawa yang beli Vivix untuk hadiahkan pada ibunya. Bila dapat tahu anak nak hadiah vivix, terus cari info di internet.


Sampaikan tak sabar nak minum Vivix.😊

Ye la, bila kita tahu fungsi dan keberkesanan produk pasti kita lagi excited nak guna. Bukan setakat mak beliau, wawa pun sering tak sabar nak minum vivix. Produk terbaik wawa pernah cuba. Bukan sebab wawa jual tapi sebab wawa memanggg amalkannya.😍

Anda nak hadiahkan pada ibu, ayah , suami atau diri sendiri? Whatsapp wawa segera +6019-9966576

Renungan Buat Semua

Assalamualaikum wbt,

Luahan seorang peniaga, Bila pelanggan berkira..

"Makcik, bagi kuih ni 2, yang ni 3," kata Nora. 

"Tak nak tambah lagi satu nak bagi cukup tiga ringgit?" tanya makcik itu. 

"50 sen satu kuih? Kenapa mahal benar ni cik?" tanya Nora secara berseloroh. "Bolehlah, saya tambah lagi satu biji."

Makcik itu menyepit kuih lapis berwarna merah jambu itu lalu diletakkan di dalam plastik putih, lalu dimasukkan ke dalam plastik kecil berwarna kuning. 

Tuesday, 9 August 2016

Senda Gurau Malam Hari

Assalamualaikum wbt,

Isteri : Bang... hari ni abang masak lauk tengahari ya..

Suami : Ok sayang... nak masak lauk apa ye?

Isteri : Telur goreng campur sayur... boleh? Saya pening la... tadi dah masak nasi. Lauk je tak sempat.

Suami : Ok syg. Pergi rehat dlm bilik dulu. Eh jap!!! Telur ada, tapi nak campur sayur yang mana?

Isteri : Abg ambil sayur yang berikat tu lepas tu goreng sama telur ye.

*10min kemudian*
Suami : Ok..... siap suda.. mari turun makan. Ceh tengok kat bawahhhh. 😉😉😉

Wajib Baca Jika Anda Pengamal Supplemen!

Assalamualaikum wbt,

Ramai yang tak tahu bahawa bila pertama kali kita makan supplemen, badan kita akan bertindak balas dan ia menghasilkan rasa yang tidak selesa pada seperti pening, muntah, demam, gatal, badan panas, jerawat dan lain-lain.

Tindak balas ini dinamakan Healing Crisis  yang bermaksud proses penyembuhan. Healing crisis setiap individu adalah berbeza. Ini kerana tahap toksin yang berada dalam badan kita adalah berbeza.
Ia dapat dirasai terutama sekali oleh mereka yang baru pertama kali ambil suplemen. Ini berlaku kerana tubuh kita ni  banyak radikal bebas dan sel rosak. Bila kita ambil vitamin, tubuh kita mula membebaskan toksin dan membina semula sel-sel tubuh yang sihat.

Ini adalah tindakbalas normal. Kalau ada alami demam ke, pening ke, ruam ke, jerawat ke, bisul ke… ia adalah petanda yang sangat bagus. Maknanya sistem badan dah mula bekerja untuk menjana sel-sel baru.

Monday, 8 August 2016

Persoalan Tentang Ostematrix Shaklee

Assalamualaikum wbt,

Hai semua, apa khabar? Tahu kan bulan ini shaklee buat promosi produk kegemaran ibu-ibu hamil iaitu Ostematrix. 

Kenapa ibu hami suka  makan Ostematrix? Antara sebab paling awesome adalah kaki TAK cramp, pinggang TAK lenguh, badan lebih cergas dan bertenaga. Ye la kan, orang pregnant ni lebih cepat badan letih, lemah je. Tapi dengan Ostematrix, pengalaman hamil anda lebih awesome.

Rezeki Di Pagi Hari

Assalamualaikum wbt,

Alhamdulillah, terima kasih Allah masih panjangkan umur kami hari ini, maka panjangkan umur kami dalam iman, redhalah pada kami Ya Allah. Amin

Allah kata, lagi kita syukur lagi Allah bagi nikmat. Bukan sikit tapi bertambah-tambah.😊

Sunday, 7 August 2016

Shaklee Di Angkasa Lepas Bersama NASA

Assalamualaikum wbt,

Wawa nak sharing sesuatu. Ada yang nak baca tak? Tahu tak, shaklee berada di Angkasa lepas bersama NASA selama 382 hari. Angkasawan memang mengamalkan vitamin shaklee hari-hari.

Testimoni Jerawat Hilang, Parut Pudar Dengan ESP Shaklee

Assalamualaikum wbt,

Hai semua, selamat petang. Apa khabar sahabat gojes? Semoga Allah gembirakan dan bahagiakan hidup kita semua.😊

Saturday, 6 August 2016

Segmen Blogger Aktif 2016 - Maria Firdz

Assalamualaikum wbt,

Wawa nak join segmen cikgu kita ni.. hehe


Klik untuk join..")

Hidup Ini Penuh Misteri Hikmah

Assalamualaikum wbt,

Menghayati cerita dan membaca cerita sebuah hikmah. Pagi ni wawa dengar story Ustaz Ahmad Dusuki. Dimana beliau kehilangan ayah ketika berusia lapan tahun. 

Waktu usia sekecil itu, beliau sedikit memberontak. Belum memahami hikmah kenapa Allah mengambil ayahnya di ketika usianya masih kecil, yang masih memerlukan kasih sayang seorang ayah.

Namun, hikmah Allah Maha Besar. Beliau telah di ambil oleh Tuan Guru Nik Abdul Aziz untuk di pelihara. Sedari kecil sehingga beliau tamat pengajian di Universiti Al-Azhar. Sehinggakan di saat waktu pernikahannya juga di nikahkan oleh Tuan Guru. Selesai akad nikah, beliau di tuntun ke bilik pengantin oleh Tuan Guru.

Apakah sekiranya arwah ayahnya masih hidup, beliau dapat merasai nikmat dibesarkan oleh seorang ulama? Mungkin tidak. 

Tetapi inilah hikmah yang kita tidak ketahui, yang sememangnya Allah aturkan cukup baik. Belajar berdikari, menuntut ilmu dan sebagainya.

Allahurabbi, Maha Besar Allah yang penuh dengan Hikmah.

Syukurlah dengan apa yang Allah aturkan buat kita, kerana Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kamu.

Wallahuallam.

Doa Memulakan Pekerjaan

Assalamualaikum wbt,

Selamat pagi semua, semoga Allah limpahkan rahmat dan barokah buat kalian. Amin


Friday, 5 August 2016

Biar Gambar Berbicara

Assalamualaikum wbt,



Hubungi wawa untuk info lanjut.. Hihi
+6019-9966576

Shaklee Life Plan / Strip

Assalamualaikum wbt,

Minggu ni demam Orlando. Legasi shaklee from Malaysia sekarang sedang berconference di Orlando. Beat sangat.
Wawa is jeles. Hihi

Kredit to Kak Ani, bersiaran dari Orlando.

Shaklee Life Plan for FREE !!!

Pencuci Wajah Tahan Paling Lama

Assalamualaikum wbt,

Salam jumaat semua, semoga Allah memberkati hidup kita setiap masa. Amin

Pagi ni saja wawa nak sharing, sejak pakai pencuci wajah nutriwhite wawa memang tak tukar yang lain dah. Dah nak masuk tahun ketiga wawa guna pencuci wajah ni. Sangat tahan lama, lembut plak tu. Lepas pakai rasa bersih sangat wajah.😄

Nak tahu pencuci jenis apa?

Thursday, 4 August 2016

Set Skincare Enfuselle Shaklee Untuk Kulit Sensitif, Berminyak &Berjerawat

Assalamualaikum wbt,

Selain Set Skincare Nutriwhite untuk normal skin, shaklee juga memperkenalkan Set Skincare Enfuselle untuk kulit senditif. Ramai yang bertanya wawa, apakah set skincare yang sesuai untuk kulit yang bermasalah seperti kulit sensitif, berminyak dan berjerawat. Jawapannya ada di bawah ini. hehe

MASALAH KULIT BERJERAWAT


Testimoni Set Cantik Shaklee

Assalamualaikum wbt,


Testimoni set cantik shaklee. 

Siapa kata, supplemen tak boleh cantikkan kulit. Lihat ni, perbezaan ketara sebelum dan selepas mengamalkan set cantik shaklee. 

Anda punya masalah kulit kusam? Kulit gelap? Tona kulit tak sekata? Kulit berminyak? Kulit berjerawat? 

Anda adalah orang yang kami cari untuk di bantu. Bantulah diri anda untuk kembalikan keyakinan diri. Kulit kurang cantik menyebabkan seseorang hilang keyakinan diri. Betul ke betul? 

Hubungi wawa untuk dapatkan full set cantik shaklee.

Wawa

Set Skincare Nutriwhite Shaklee Terbaik

Assamamualaikum wbt,

Ramai orang kata wawa ni dah gila dengan shaklee.😄 Sebab semua barang shaklee wawa guna dan selalu bercerita pasal shaklee je. Haha

Ye la, cuma set make up dan mandian je yang belum ada. Kalau ada memang wawa tak guna lain dah.hihi

Ok, hari ni wawa nak sharing set skincare mutriwhite shaklee yang terbaik. Siapa yang boleh pakai set skincare nutriwhite?

Sesiapa sahaja yang ingin bertukar kepada produk yang lebih organik, selamat dan semulajadi. Bebas bahan kimia, tiada paraben dan mampu mengembalikan seri wajah anda.

SET SKINCARE NUTRIWHITE SHAKLEE :

Doa Penerang Hati

Assalamualaikum wbt,

Mulakan segala pekerjaan kita, kelas ilmu kita dengan doa. Meminta pada Allah dari sekecil-kecil urusan sehingga sebesar-besar urusan.

Semoga bermanfaat.

Wednesday, 3 August 2016

TIPS CARA MUDAH LEPASKAN DIRI DARI SEKSA KUBUR

Assalamualaikum wbt,

Sharing ilmu dan sebarkan ilmu, moga sama-sama beroleh manfaat.

[ TIPS CARA MUDAH LEPASKAN DIRI DARI SEKSA KUBUR ] 

Ustaz Ahmad Dusuki @Radio ikim pagi tadi..

■Jgn sekali kali tinggalkan alQuran...Ini cara mudah lepaskan diri dari seksaan kubur.

■Rumah yg dibacakan alQuran, pd waktu mlm rumahnya bercahaya, sehingga dikenali malaikat.

■Jika mati org yg suka baca Quran Ini, cahaya di rumahnya akan diangkat ke langit & malaikat2 akan tau, ooo, mati sudah sipembaca Quran ini, Mari kita solatkan rohnya.

■Didlm kubur, malaikat akan berlemah lembut dgn mayat.

■AlQuran akan duduk didada kita selepas kita selesai dimandi & dikafankan & terus menemani kita didlm kubur.

■Jgn tinggalkan alQuran.

■Jgn tinggalkan alQuran.

■Azab kubur bermula the moment mayat tidak dpt menjawab soalan2 malaikat.

■Sesi soal jawab berlangsung selama 3 hari. Ada riwayat lain kata 7 hari.

■Penting 7 hari ini kita mendpt doa dari anak2 yg soleh supaya hari2 kita indah didlm kubur.

■Masa mayat Tu duduk kita akan sedar, ohh...aku dah meninggal dah... 😭

■Pesanan akhir Ustaz, sblm mati, tolong pastikan sekurang kurangnya Ada alMulk dlm Dada kita.
اِ نْ شَآ ءَ اللّهُ
آميـــــــــــــــــــن

■Celakalah org yg tidak dpt jawab soalan mengenai Rasullullah saw.
Dlm kubur alQuran akan berkata kpd mayat, aku ini alQuran yg dulu kamu baca dgn suara yg lantang & mendayu.

■Aku akan menemani kamu sehinggalah kamu masuk ke syurga.

■Lepas Tu baru alQuran akan lepaskan mayat kpd 2 malaikat yg akan menyoal.

■Jgn lupa salawat, cintailah Nabi sepenuh jiwa

 جزاك اللهُ خيراً

Syukuri Nikmat Setiap Hari

Assalamualaikum wbt,


Bersyukurlah dengan apa yang kamu peroleh pagi ini. Nescaya kamu akan merasa cukup dengan rezekimu di petang hari.")

Tuesday, 2 August 2016

Giveaway Cash RM100 by Syira Lokman !

Assalamualaikum

hye semua ^_^ 



Jom join Giveaway Cash RM100 by Syira Lokman !

Syarat :

1. Follow blog atau google +



2. Follow instagram *jika ada 

3. Follow twitter *jika ada



4. Like sahaja fanpage 
Cara mudah :

1. Follow SEMUA syarat.
2. Buat entry bertajuk "Giveaway Cash RM100 by Syira Lokman !"
3. Letak banner dekat entry. 
4. Backlink kan ke sini.
5. Publish!
6. Tinggalkan link entry giveaway anda di ruangan komen entry ini sahaja.


Special untuk anda?


Wang tunai RM30 x1 

Wang tunai RM20 x1 
Tapak Iklan free selama sebulan x1 

Topup RM5 x1 

[SyiraLokman]





(TOP REFERRAL)
 Wang tunai RM50 x1 

[nurfuzie] 



Pemilihan pemenang : pemilihan 100% secara random oleh Syira sendiri (penganjur) :)

jom ramai2 memeriahkan Giveaway Cash RM100 by Syira Lokman !  ^_^
InsyaAllah lepas ni mungkin ramai akan follow anda juga :)
Bersama merapatkan ukhwah ^_^


Mula : 1 Ogos 2016 
Tamat : 21 Ogos 2016


Sel Kanser Hilang Dengan Vivix Shaklee

Assalamualaikum wbt,

Sharing testimoni pesakit leukaemia sejak 8 tahun lalu. Alhamdulillah, setelah consume vivix dengan izin Allah sel kanser pak cik pija 0%.

5 Tabiat Bebas Kewangan.

Assalamualaikum wbt,

Pagi ni dapat email dari team Rich Work mengenai 5 tabiat yang dapat bantu bebas kewangan. Betul kan, ramai isi rumah Malaysia terutama orang melayu punyai masalah kewangan dan hutang. Mungkin ramai yang tercari-cari formula untuk bebas kewangan. 

Kalian boleh cuba follow tabiat yang di kongsi oleh Dr Azizan Osman ini.

 5 tabiat ini untuk bebas kewangan.

Baiknya Allah Pada Hambanya

Assalamualaikum wbt,

Alhamdulillah, terima kasih Allah masih hidupkan kami hari ini. Jadikan hari-hari kami sebagai ibadah dan Engkau redhalah lada kami. Panjangkan umur kami dalam iman. Amin

Alhamdulillah, antara produk yang sentiasa ada permintaan hari-hari adalah Cream herbal blend. Setiap hari ada je yang nak, entah ada apa dengan cream herbal blend. Semalam wawa baru niat nak sedekahkan 1 cream pada sahabat, Allah dah datangkan customer 2 3 orang dalam masa tak sampai 1 hari. Alhamdulillah.

Allah Yang Maha Pemurah, 1 kita bagi Allah gandakan jadi 10. Kan? 

Nak tahu tak fungsi cream herbal blend?

Monday, 1 August 2016

Koleksi Resepi ESP Shaklee Smoothie Sedap

Assalamualaikum wbt,

Hai semua, buat apa tu? Wawa nak sharing koleksi resepi untuk buat ESP smoothie. Biasanya minum esp plain je kan. Hari ni kita boleh cuba dengan macam-macam buah.")

Amalan Surah Al-Waqiah

Assalamualaikum wbt,

Amalan Surah Al-Waqiah Murahkan Rezeki

Saya cuba nekad mengamalkan satu surah dan dibaca ketika setiap kali lepas solat. Kenyataannya, saya baru amalkan surah tu harini. 

Ya, harini. Itu pun solat Asar, Maghrib dan Isyak. Tapi nikmat dan rezeki yang Allah turunkan tu, Subhanallah tak terucap dengan kata syukur semata. 

1 customer selepas Asar order supplemen dan terus bersetuju nak beli selepas diterangkan kebaikan supplemen. 1 customer selepas Maghrib, terus buat payment baru beritahu nak beli dan 1 customer selepas Isyak, terus bank in selepas memilih apa yang dia mahu tanpa satu soalan pun. 

Subhanallah. Kalaulah saya amalkan formula 11+1 dengan NO LOMPANG, tak dapat bayang rezeki yang Dia akan turunkan. 

Yang penting niat ikhlas dan berniat untuk jadikan ia satu amalan harian. Bukan hanya ketika susah dan bukan hanya kerana meminta rezeki semata-mata. - Atiqah Subki

Doakan Orang Lain, Allah Juga Mendokan Kami

Assalamualaikum wbt,


Selamat pagi semua. Wawa doakan semoga kalian kaya dan berjaya, dapat memberi manfaat pada orang lain, bahagia dunia akhirat.

Doakan wawa capai rank master coordinator dalam shaklee ye hujung tahun ni.😊

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...